Raport SEO

Od kilku lat możemy zaobserwować rozwój branży SEO na polskim rynku. Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę jak ważne są działania SEO dla rozwoju firmy i zwiększenia sprzedaży usług lub towarów. Powierzają działania SEO wyspecjalizowanym firmom, które są zobowiązywane do comiesięcznego raportowania swoich działań. Jak powinien wyglądać taki raport? Co musi być w nim zawarte?

Pozycja fraz kluczowych

Każdemu przedsiębiorcy zlecającymu działania SEO zależy na jak najlepszych wynikach fraz kluczowych. Raport SEO powinien zawierać listę fraz, które zostały wybrane przez klienta oraz pozycję jakie osiągnęły w przeciągu miesiąca. Raport powinien dokładnie opisywać jakie są przyczyny wzrostów i spadków poszczególnych fraz. Warto również zaznaczyć jakie będą podjęte dalsze działania poprawiające ich pozycję. Może zdarzyć się tak, że w danym miesiącu nastąpią jakieś anomalie, na przykład frazy, które miały wysokie pozycje są obecnie niewidoczne. Klient również powinien zostać poinformowany o przyczynach takiego zdarzenia.

Ogólna widoczność strony

W raporcie SEO powinno zostać pokazane jak przedstawia się ogólna widoczność strony. Klient będzie mógł zobaczyć czy wprowadzane zmiany przynoszą planowane rezultaty. Może zdarzyć się sytuacja, że widoczność strony dramatycznie spadnie. Klient również powinien otrzymać informację co mogło być przyczyną. Mógł to być atak hakerski na stronę lub działanie klienta, które nie zostało omówione z agencją. Często klienci dołączają do strony opisy produktów, lub teksty, które są zamieszczone na innych stronach. Serwis Google prędzej czy później znajdzie plagiat i obniży widoczność strony poprzez nałożenie filtra.

Dane z Google Search Console

Najważniejsze dane jakie klient powinien otrzymać w miesięcznym raporcie są informacje, jakie słowa kluczowe były wpisywane przez użytkowników, czy na jakim poziomie był CTR. Można również zawrzeć takie informacje z jakich urządzeń była przeglądana strona, na jakie podstrony najczęściej wchodzono oraz przez jaki sposób wyszukiwania została znaleziona strona.

Dane z Google Analitycs

Klient powinien otrzymywać szczegółowe dane na temat ruchu na stronie. Najczęściej umieszczanymi informacjami są: czas sesji, współczynnik odrzuceń, ilość wygenerowanych sesji czy liczba nowych użytkowników, która pierwszy raz odwiedziła stronę. Klient powinien otrzymać również omówienie, co było powodem wzrostów lub spadków w danym miesiącu oraz jaki jest przewidywany trend.

Prowadzenie profilu Google Moja Firma

Coraz popularniejszą praktyką związaną z lokalnym SEO jest zakładanie i prowadzenie profilu na Google Moja Firma. Jeżeli konto Google Moja Firma zostało założone należy przedstawić klientowi dane z wizytówki Google. Google udostępnia takie dane jak: w jaki sposób znaleziono firmę, gdzie została wyświetlona wizytówka, jakie zostały podjęte działania przez użytkowników po wyświetleniu wizytówki.

Dobry raport SEO jest gwarancją dobrych relacji z klientem. Klient będzie miał dowody, że firma profesjonalnie prowadzi jego stronę. Raport powinien zostać stworzony w taki sposób, że każdy klient powinien zrozumieć podejmowane działania

Potrzebujesz pomocy lub masz pytania?

Napisz do nas lub zadzwoń 790 475 180