Pozycjonowanie lokalne

W ostatnim czasie małe i średnie przedsiębiorstwa inwestują w pozycjonowanie lokalne. Ma to ścisły związek z coraz większym wykorzystaniem urządzeń mobilnych oraz włączeniem przez serwis Google geolokalizacji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie lokalne pozwala konkurować małym i średnim przedsiębiorcom z dużymi firmami w swojej okolicy oraz szybciej zdobywać nowych klientów.

Zalety lokalnego pozycjonowania

Chyba najważniejszą zaletą dla wszystkim przedsiębiorców jest mniejsza konkurencja. Przykładowo mechanik z Gliwic, będzie konkurował o najlepsze pozycje w wyszukiwarce z innymi gliwickimi mechanikami. Przy pozycjonowaniu ogólnym musiałby konkurować o najlepsze pozycje wyszukiwarki z mechanikami z całej Polski. Mniejsza konkurencja powoduje, że osiągnięcie wysokich wyników wyszukiwania jest prostsze i szybsze niż wcześniej. Za pomocą pozycjonowania ogólnego witryna przykładowego mechanika z Gliwic trafi do odpowiedniej grupy potencjalnych klientów, którzy poszukują określonych usług czy produktów w danym mieście.

Jakie czynniki wpływają na lokalne pozycjonowanie

Od jakiegoś czasu serwis Google wspiera lokalne firmy. Jest to wynik długoletniej analizy zapytań jakie wpisują w wyszukiwarkę użytkownicy. Obecnie przedsiębiorcy mają możliwość skorzystania z narzędzia Google Moja Firma. Jest to funkcjonalne narzędzie do budowania wizerunku firmy oraz pozyskiwania nowych klientów w obszarze działania. Jeżeli jakiejś osobie zepsuje się samochód w Gliwicach, po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy „mechanik Gliwice” powinna zobaczyć w wynikach wyszukiwania wizytówkę warsztatu mechanicznego. W wizytówce będą zawarte takie dane jak godziny otwarcia, adres, położenie warsztatu na mapie oraz opinie i oceny innych klientów.

Kolejnym ważnym czynnikiem są frazy kluczowe. Wspomniany warsztat oprócz założenia profilu Google Moja Forma powinien użyć lokalnych fraz na stronie internetowej, w metaopisach, adresach URL i tym podobne. Innym czynnikiem, który pozytywnie wpływa na lokalne wyniki wyszukiwania jest zakładanie wizytówek na rekomendowanych portalach. Ważne jest, by udostępnić takie same dane teleadresowe jak na podstronie „Kontakt” oraz na Google Moja Firma. Roboty Google porównają zamieszczone informację i ocenią daną firmę jako wiarygodną.

Czy pozycjonowanie lokalne jest dobre dla każdej firmy?

Ten rodzaj pozycjonowania przynosi korzyści jedynie dla przedsiębiorców działający w rejonie konkretnego miasta lub najbliższej okolicy. Firmy, które działają na terenie całej Polski powinny skupić się na pozycjonowaniu ogólnym, pozycjonowaniu sklepu internetowego oraz kampanii linków sponsorowanych.

Pozycjonowanie daje możliwość szybszego zdobywania klientów i budowania pozytywnego wizerunku zarówno w sieci, jak i najbliższej okolicy. Lokalne pozycjonowanie pozwala na szybki zwrot inwestycji oraz zwiększenie zysków.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytania?

Napisz do nas lub zadzwoń 790 475 180