Optymalizacja strony WWW

Każda strona internetowa musi być funkcjonalna i wygodna dla użytkowników i indeksujących robotów Google. Strona musi również spełniać wiele wymogów wyszukiwarki Google. Optymalizacja dostosowuje stronę do wymogów przeglądarki, dzięki czemu wzrasta jej widoczność i organiczny ruch na stronie.

Czy jest optymalizacja?

Optymalizatorzy SEO dostosowują treść, kod strony oraz zamieszczone na niej grafiki do wymogów Google. Najczęściej optymalizacja wykonywana jest na poziomie danego programu zarządzania treścią jak Drupal, Wordpress czy Joomla. Optymalizację kodu wykonuje się pod kątem szybkości wyświetlania strony, zgodności ze standardami Google oraz wyświetlania strony w wyszukiwarce. Optymalizując stronę pod kątem szybkości specjaliści sprawdzają i zmieniają objętość kodu, konfigurację połączeń oraz wagę zamieszczonych na stronie grafik. Przeprowadzenie optymalizacji pod kątem zgodności ze standardami wyszukiwarki polega w głównej mierze na walidacji programów testujących. Specjaliści SEO optymalizując stronę pod kątem jej wyświetlania w wyszukiwarce modyfikują metatagi, nagłówki, ustawienia serwera, hiperłącza i tym podobne.

Przeprowadzanie optymalizacji treści polega na stworzeniu prawidłowej struktury, ustaleniu hierarchii nagłówków, oznaczeniu fraz kluczowych i ustaleniu częstotliwości ich występowania. Optymalizując grafiki na stronie specjalista zmniejsza wagę zdjęć, grafik i elementów graficznych strony, skaluje i zapisuje grafiki, zabezpieczając je przed utratą oraz opisuje grafiki i zdjęcia za pomocą tagów.

Jak sprawdzić przeprowadzoną optymalizację?

W Internecie dostępne są wtyczki i programy sprawdzając wykonanie optymalizacji. Programy lub wtyczki takie jak Seoptimer, Hubspot czy SeoSiteCheckup pozwalają zweryfikować jakie działania muszą zostać podjęte, jakie błędy muszą zostać usunięte lub czy wszystkie elementy optymalizacji zostały poprawnie wykonane. Jednak takie działanie nie jest zalecane dla osób, które nie zajmują się zawodowo optymalizacją stron.

Na co musi zwracać uwagę właściciel strony?

Podstawową kwestią na którą trzeba zwracać uwagę jest treść. Na stronie internetowej należy umieszczać treści o wysokiej jakości i odpowiedniej obszerności. Zbyt krótkie teksty niskiej jakości nie pozwolą na właściwą optymalizację. Ponadto obszerne teksty są pozytywnie oceniane przez indeksujące roboty Google. Pozwalają na naturalne rozmieszczenie fraz kluczowych, czy fraz long tail (długiego ogona). Oczywiście nie wolno wykorzystywać treści, które są zamieszczone na innych stronach. Indeksujące roboty Google bardzo szybko zweryfikują plagiat. Treści na stronie muszą mieć odpowiednią strukturę. Muszą posiadać nagłówki, czy oddzielone akapity.

Kolejnym ważnym elementem na który powinien zwrócić właściciel strony jest adres URL. Adres musi zawierać frazę kluczową oraz być tak skonstruowany, że zarówno robot indeksujący jak i użytkownik będzie wiedział na jaki temat są zamieszczone treści.

Optymalizacja jest podstawowym działaniem jakie należy przeprowadzić. Bez właściwie wykonanej optymalizacji strona nie osiągnie pożądanych wyników wyszukiwania lub w ogóle nie będzie znajdować się w wyszukiwarce.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytania?

Napisz do nas lub zadzwoń 790 475 180