Dobór słów kluczowych

Frazy kluczowe lub słowa kluczowe to hasła wpisywane do wyszukiwarki przez użytkowników. Działania SEO polegają na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce danej witryny dla określonych fraz kluczowych. Właściwie wykonywane działania SEO pozwalają na osiągnięcie czołowych miejsc strony dla fraz, które zostały zapisane na umowie, a także dla innych fraz, które mogą być wykorzystywane przez użytkowników.

Im bardziej popularne są frazy kluczowe, tym większa ilość stron internetowych je wykorzystuje. Oznacza to, że osiągnięcie czołowych pozycji w wyszukiwarce jest wówczas trudniejsze. Ale zacznijmy od początku.

Jaki są rodzaje fraz kluczowych?

Frazy kluczowe dzielą się na:

  • ogólne – dotyczą różnych grup, usług, przedmiotów, zawodów, na przykład – „buty”
  • szczegółowe – są bardziej precyzyjne niż frazy ogólne, na przykład – „skórzane buty”
  • brandowe – są nazwami marek, czy firm na przykład – „Dior” lub „iphone”
  • lokalne – określają lokalizację wyszukiwanego hasła na przykład – „mechanik Gliwice”
  • frazy long tail (frazy długiego ogona) – składają się z kilku wyrazów i szczegółowo opisują wyszukiwany produkt, usługę lub zagadnienie na przykład – „naprawa skórzanych butów Kraków”

Wybór właściwych słów kluczowych

Prowadzenie poprawnej kampanii w wyszukiwarce dla naszego lokalnego biznesu czy sklepu internetowego jest uzależnione od wyboru właściwych słów kluczowych. Od wykorzystanych fraz kluczowych może zależeć powodzenie lub porażka naszej strategii. Strona internetowa firmy lub witryna sklepu może zajmować wysoką pozycje w wyszukiwarce, lecz czynnik konwersji będzie niesatysfakcjonujący jeżeli zostaną wykorzystane niepopularne i niszowe frazy.

Na niepowodzenie kampanii może mieć również wpływ wykorzystanie fraz, które nie będą związane z prowadzoną działalnością. Strona będzie odwiedzana przez osoby, które nie będą zainteresowane ofertą lub zakupem sprzedawanych produktów. Najlepiej wykorzystywać te frazy, które jako pierwsze kojarzą się z działalnością firmy lub asortymentem sklepu. Możemy również zastanowić się jak sami wpisalibyśmy zapytanie do wyszukiwarki, gdybyśmy chcieli znaleźć naszą stronę w sieci.

W Internecie mamy do dyspozycji mnóstwo narzędzi, które pomogą nam w wyborze właściwych słów kluczowych i pozwolą ocenić ich skuteczność. Jednym z pomocnych narzędzi jest Google Analitycs. To narzędzie pozwala nie tylko śledzić pozycję strony w wyszukiwarce czy ruch na stronie ale oceni skuteczność słów kluczowych, które chcemy wykorzystać. Innym popularnym narzędziem do weryfikacji słów kluczowych jest Ubersuggest. To darmowe narzędzie opiera swoje dane na przeprowadzanych kampaniach AdWords. Wystarczy wpisać produkt, branżę czy usługę, które ma określać fraza kluczowa, język w jakim ma być zapisana oraz źródło z którego ma pobrać dane, na przykład serwis YouTube. Po wypełnieniu wszystkich rubryk, narzędzie przedstawi użytkownikowi propozycję fraz.

Właściwe wybranie fraz kluczowych jest najważniejszym elementem optymalizacji, który ma wpływ na pozycję strony internetowej czy sklepu w wyszukiwarce Google. Wykorzystując dostępne narzędzia lub powierzając to wyspecjalizowanej firmie, fraz kluczowe przyniosą pożądany efekt.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytania?

Napisz do nas lub zadzwoń 790 475 180