Czym jest linkbulding?

Linkbuliding jest jednym z podstawowych sposobów na osiąganie wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarce Google. Polega na zdobywaniu wartościowych linków, które będą przekierowywać użytkowników na stronę firmy, czy sklepu.

Rodzaje linków

Rozróżniane są dwa kryteria budowania linków, odnoszące się do miejsc w których zostały umieszczone oraz sposób ich pozyskiwania. Pierwsze kryterium wyróżnia linki zewnętrzne i wewnętrzne. Drugie kryterium rozróżnia linki sztuczne i naturalne.

Linki zewnętrzne, jak wskazuje nazwa są umieszczane na domenach zewnętrznych. Mogą być umieszczane na blogach, innych stronach, katalogach stron, forach czy w mediach społecznościowych.
Linki wewnętrzne znajdują się na tej samej stronie do której przekierowują. Na przykład na głównej stronie mogą znajdować się linki, które przekierowują do podstrony z ofertą usługową czy produktami. Głównym zadaniem linków wewnętrznych jest ułatwianie poruszania się po witrynie indeksującym robotom Google oraz użytkownikom. Właściwie wykonane linkowanie wewnętrzne ma korzystny wpływ na wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce.

Linki sztuczne (nienaturalne) mają za zadanie stworzenie wrażenia, że dana witryna jest popularna w sieci. Linki nienaturalne są pozyskiwane poprzez umieszczanie ich na rotacyjnych i stałych Systemach Wymiany Linków oraz na forach internetowych. Można przyspieszyć proces sztucznego linkowania poprzez wykorzystanie możliwości programów jak Search Engine Ranker lub Xrumer. Programy automatycznie tworzą i dodają linki na SWL czy forach. Jest to działanie ryzykowne. System Google może uznać sztuczne linkowanie za SPAM i nie uwzględniać podczas indeksacji.

Linki naturalne są tworzone przez innych użytkowników i zamieszczane na forach lub mediach społecznościowych. Można to osiągnąć poprzez zamieszczanie na stronie wartościowych i ciekawych treści, które będą rozpowszechniane przez użytkowników. Za każdym razem kiedy zostanie udostępniony ze strony artykuł na portalach społecznościowych, kanałach YouTube lub blogach, serwis Google będzie rejestrował ten fakt i oceniał witrynę jako wartościową i interesującą dla użytkowników.

Na co zwracać uwagę podczas budowania linków?

W ostatnim czasie serwis Google zmienił algorytmy wyszukujące nieprawidłowości linkbulding. Obecnie głównym kryterium Google jest jakość. Serwis ocenia źródła na których znajdują się linki i nie bierze pod uwagę tych, które są w negatywnie ocenionych miejscach. Ważne jest by linki nie były wielokrotnie wstawiane na tej samej stronie. Serwis oceni to jako ewidentny SPAM. Bardzo częstym błędem jest zamieszczanie tylko linków do strony głównej. Zaleca się by wstawiać linki do różnych podstron, by również były wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

Nie można wstawiać linków na „chybił trafił”. Tematyka na której będzie wstawiony link musi być podobna do tematyki linków. Jeżeli zostanie wstawiony link do sklepu wędkarskiego na forum o tematyce motoryzacyjnej Google oceni to jako SPAM. Nie można przesadzać z ilością linków. Obecnie zaleca się by linków wewnętrznych i zewnętrznych nie było więcej niż 100.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytania?

Napisz do nas lub zadzwoń 790 475 180