Google Ads (AdWords)

Google AdWords jest popularnym i efektywnym systemem reklamowym, który polega na wyświetlaniu linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania. Ten rodzaj marketingu jest świetnym sposobem na zdobycie nowych klientów, czy wzrost pożądanych konwersji.

Wady i zalety AdWords

Główną wadą kampanii linków sponsorowanych są zmienne koszty. Koszt reklamy uzależniony jest od działań konkurencji i ustalanych przez nich cen. Jeżeli konkurencja ustali wyższą cenę za jedno kliknięcie, to ich reklama będzie na wyższej pozycji w wyszukiwarce. Jedynym rozwiązaniem jest regularne monitorowanie kampanii i reagowanie na zachodzące zmiany. Kolejną wadą jest ograniczona ilość znaków . W nagłówku reklamy można wykorzystać maksymalnie 30 znaków, a sama treść reklamy może mieć jedynie 80 znaków. Wymaga to sporego wysiłku, by w kilku słowach zachęcić do zapoznania się z ofertą.
Największą zaletą kampanii linków sponsorowanych jest błyskawiczny efekt. W momencie, kiedy kampania zostanie uruchomiona, linki przekierowujące na stronę firmy czy sklepu będą na pierwszych wynikach w wyszukiwarce. Jest to dobre rozwiązanie dla nowo powstałych sklepów internetowych czy startupów, które muszą zdobywać klientów od samego początku działalności. Kolejną zaletą jest prosty i intuicyjny panel tworzenia reklam. Google stworzyło proste rozwiązania, które pozwolą każdemu prowadzić efektywne kampanie reklamowe. Dzięki Adwords możemy docierać do setek tysięcy potencjalnych klientów nie tylko poprzez wyszukiwarkę. Banery Google wyświetlają reklamy na wielu stronach internetowych. Użytkownicy, którzy odwiedzili stronę sklepu, lecz nie dokonali żadnej konwersji, ponownie zobaczą na banerach proponowane produkty podczas przeglądania innych stron.

Co robić, by Google AdWords przyniosło pożądany efekt?

W pierwszej kolejności należy ustalić cele, które chcemy osiągnąć oraz do kogo ma być adresowana reklama. Następną kwestią jest wybór słów kluczowych. Warto skorzystać z darmowego narzędzia Google AdWords Planer Słów Kluczowych. Narzędzie pokaże wartościowe frazy dla danych produktów czy usług, które powinny przynieść największą konwersję. Jednocześnie w panlu AdWords należy dodać wykluczające słowa. Pozwoli to zapobiec wyświetlaniom reklam po użyciu niepożądanych fraz. Należy zadbać, by każde kliknięcie przynosiło konwersję. Jeżeli nie zostaną ustalone słowa wykluczające, użytkownik kliknie w reklamę, na stronie nie znajdzie poszukiwanych produktów lub usług i powróci do wyszukiwarki. Wykluczające słowa pozwalają zmniejszyć koszty związane z niekonwertującymi wejściami na stronę. Często popełnianym błędem jest kierowanie kampanii AdWords na urządzenia mobilne, których strony nie są responsywne. To również zwiększa ilość niekonwertujących wejść. Użytkownicy mobilnych urządzeń w większości przypadków nie będą zapoznawać się z ofertą lub robić zakupy na stronach niedostosowanych do urządzeń mobilnych.

Które branże najlepiej wykorzystają możliwości AdWords?

Jak wykazują raporty Google, AdWords najlepiej jest wykorzystywany przez firmy z branży: turystycznych, motoryzacyjnych, finansowych, elektronicznych, komputerowych, handlowych, ubezpieczeniowych i przemysłowych. Nie jest to działanie marketingowe dla wszystkich. Przedsiębiorstwa, które mają niską marże na oferowane produkty lub usługi powinny postawić na pozycjonowanie.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytania?

Napisz do nas lub zadzwoń 790 475 180