Wartościowy content

Nie tylko wysoka pozycja w wyszukiwarce, lecz również zawarte na stronie treści są kluczowym składnikiem sukcesu. Niezależnie czy jest to strona firmowa, czy sklep internetowy, należy bezwzględnie przestrzegać zasady – content is King.

Czym jest content marketing?

Content marketing jest sposobem na zdobywanie większej ilości klientów za pomocą wartościowych i unikalnych treści. Content musi zainteresować określoną grupę odbiorców i wytworzyć długotrwałe zaangażowanie między klientami a promowaną marką, firmą czy produktem. Content marketing bazuje głównie na tekstach artykułów sponsorowanych, eksperckich, tematycznych, na ebookach czy poradnikach. Może być również tworzony w innych formach jak podcasty, infografiki, video na YouTube, tutoriale i wiele innych. Wszystko uzależnione jest od potrzeb, możliwości i kreatywności twórców.

Najważniejszy jest odbiorca

Przed rozpoczęciem tworzenia contentu na stronę należy zdefiniować docelową grupę odbiorców. Treści, które będą czytane, komentowane i udostępniane innym muszą dotyczyć problemów i pytań z którym zmagają się czytelnicy. Często tworzone są artykuły, które nie będą interesowały szerszej grupy odbiorców, a jedynie specjalistów. Na przykład na stronie kliniki weterynaryjnej warto zamieścić artykuł dotyczący domowych sposobów dbania o zęby psów zamiast artykułu poświęconego nowej, lepszej technice usuwania chorych zębów psów. Pierwszy artykuł zdobędzie większą ilość wejść oraz będzie udostępniany i polecany innym właścicielom psów.

Tworząc contentowe treści musimy pamiętać, by „wezwać do działania” swoich czytelników. Content marketing jest mniej inwazyjną formą reklamy i promocji firmy, czy produktów. Ma budować pozytywny i profesjonalny wizerunek firmy. Twórcy muszą nieustannie analizować zachowania odbiorców. Tematy, które były chętniej komentowane i udostępniane pozwolą zrozumieć czego potrzebują klienci.

Czy warto inwestować w content marketing?

Jak wspomniano wcześniej content marketing jest mniej inwazyjną formą reklamy. Obecnie coraz więcej użytkowników Internetu stosuje programy i wyczki blokujące nachalne reklamy, a nawet wyświetlanie linków sponsorowanych AdWords. Tworząc ciekawe artykuły, materiały video czy infografiki, możemy dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Wartościowy content buduje pozytywny i profesjonalny wizerunek firmy. Rozbudowana strona, często aktualizowany blog, profile na mediach społecznościowych na których są materiały wideo, grafiki i artykuły bardziej zachęcą potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą niż proste strony, które nie prowadzą tego typu działań.

Wartościowy content na stronie będzie miał również wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce. Inwestycja w tego typu działania przełoży się na większy ruch na stronie, pozyskanie wartościowych, naturalnych linków zewnętrznych oraz zwiększenie konwersji. Google będzie oceniać taką witrynę jako wartościową dla użytkowników przez co witryna szybciej osiągnie wysokie wyniki w wyszukiwarce.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytania?

Napisz do nas lub zadzwoń 790 475 180