Audyt SEO

Każda firma, która podejmuje się wykonywania usług SEO powinna przed rozpoczęciem prac dostarczyć swojemu klientowi raport z audytu. Czym jest audyt SEO i jakie informacje powinny być zawarte w raporcie?

Czym jest audyt?

Najprościej mówiąc audyt jest dokumentem, w którym zostaną zawarte wszystkie błędy witryny czy sklepu internetowego. Głównym zadaniem audytu jest poprawienie zgodności oraz czytelności kodu danej strony dla robotów Google. Takie działanie pośrednio ma poprawić widoczności witryny w wynikach naturalnych wyszukiwarki. Wszystkie sugerowane poprawki muszą opierać się na najnowszych standardach i wytycznych serwisu Google. Każdy audyt jest wykonywany kilka dni przez specjalistę SEO danej firmy. Długość raportu uzależniona jest od ilości błędów, jakie zostały znalezione na stronie. Im krótszy raport otrzyma klient, tym lepsza jest jego strona.

Co musi zawierać audyt?

W każdym audycie muszą znaleźć się następujące elementy: informacje o szybkości ładowania się strony, właściwe oznaczenie strukturalnych danych, informacje o przekierowaniach, poprawność metadescription i meta title, ustawienie adresów kanonicznych, rozmieszczenie nagłówków i budowa adresów URL. Agencja rekomenduje wprowadzanie poszczególnych zmian, które powinny zostać uwzględnione podczas optymalizacji technicznej strony. Po przeprowadzonym audycie oraz optymalizacji, strona powinna osiągać wyższe wyniki wyszukiwania oraz większy ruch dzięki naturalnym wynikom wyszukiwarki.

Kiedy należy wykonać audyt SEO?

Audyt SEO musi być wykonany w kilku momentach: podczas tworzenia strony, po zbudowaniu strony, po wprowadzeniu kluczowych zmian, po usunięciu różnego rodzaju zagrożeń oraz po przejęciu strony od innej firmy SEO.
Audyt podczas tworzenia strony internetowej pozwala na wyeliminowanie wielu błędów, które mogą powstać podczas pisania strony. Taki audyt jest stworzony w oparciu o doświadczenie i wiedzę optymalizatorów. Na obecną chwilę nie ma jeszcze żadnych narzędzi, które ułatwiłyby pracę specjalistom.

Strona ponownie jest weryfikowana pod katem błędów po jej stworzeniu. Taki audyt głównie przeprowadza się pod kątem technicznych aspektów, jak szybkość ładowania strony, responsywność witryny i tym podobne. Audyt po wprowadzeniu kluczowych zmian sprawdza techniczne i funkcjonalne aspekty strony przed i po wprowadzeniu zmian. Taki audyt może być wielokrotnie wykonywany. Najczęściej wykonuje się go po wprowadzeniu wizualnych zmian witryny, czy po zmianie domeny.

Audyt SEO musi być wykonany po nałożonych przez Google karach takich jak nałożenie filtra. Taki audyt ma za zadanie analizę treści, usunięcie lub zrzeczenie się zakwestionowanych przez serwis Google linków lub znalezienie i wyeliminowania źródeł włamań.

Agencja sprawdza czy deklarowane działania poprzedniej firmy rzeczywiście zostały zrealizowane oraz jaki przyniosły skutek. Taki audyt oparty jest na analizie widoczności strony w wynikach wyszukiwania, analizie technicznej witryny oraz analizie działań konkurencji.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytania?

Napisz do nas lub zadzwoń 790 475 180